Beste Arielle,

We zijn ondertussen alweer 1,5 week terug van een heerlijke vakantie. Via deze mail willen wij jullie ook even laten weten hoe het ons is bevallen.

Op Sumatra hebben wij een onwijs leuke tijd gehad. De vliegreis, de transfers, de accommodaties en de activiteiten waren allemaal zeer naar wens. Het enige wat we als tip zouden kunnen meegeven, is de reis van Medan naar Tangkahan per Jeep uitvoeren. Bij ons was deze rit per personenauto en had misschien comfortabeler en sneller geweest met een Jeep. Onze reis van Tangkahan naar Bukit Lawang ging namelijk een stuk sneller door de jeep. Tegen onze verwachting in waren de accommodaties op Sumatra ons zeer goed bevallen, ondanks dat het erg basic is. Ook de bevolking is erg aardig en behulpzaam.

De reis door Bali was ons ook goed bevallen. Omdat wij in Kuta en Ubud hadden afgesproken met bekende die daar al enige tijd verbleven, hebben wij veel in de omgeving gezien. Hierdoor hadden we nog langer in Kuta en Ubud kunnen blijven, maar vonden het ook leuk om andere plekken te zien. Het hotel in Kuta was al een stuk luxer dan die op Sumatra en dit werd na ieder hotel beter. Vooral het hotel in Ubud en Pemuteran waren wij zeer over te spreken. Echter is dit misschien ook één van de redenen dat ons verblijf in Candidasa ons wat minder is bevallen. We hebben foto’s in de bijlage om ons verhaal te verduidelijken. Op het eerste gezicht zag het er onwijs mooi uit, vooral “de tuin” en het huisje. Maar na even rustig om ons heen te hebben gekeken kwamen we wat dingen tegen die ons wat minder bevielen. De wand van het zwembad was in restauratie en de vlonder was hier ook aan toe. De kussens van de ligbedden waren gescheurd en de ligbedden zelf hadden ook hun beste tijd gehad. De bouwmaterialen lagen achter 1 van de huisjes “verstopt” samen met andere beschadigde materialen. We hadden de eigenaar kort gesproken, dit ging vooral over het zwembad. Hij vertelde ons dat het zwembad en de vlonder beschadigd waren door een grote golf een maand eerder. Nou hadden we dit geen probleem gevonden wanneer we dit van te voren hadden gehoord, maar we kregen dit pas te horen nadat we er naar hadden gevraagd. Na dit allemaal te hebben gezien, zijn we ook iets kritischer naar de interieur van onze kamer gaan kijken. Hier bleken een aantal dingen aan vervanging toe en een goede schoonmaak had ook gemogen. De WC bril (van plastic) was verweerd en zag er vies uit. Het bad (ook van kunststof) was uitgedroogd, had al scheurtjes en ruwe plekken, waardoor het allemaal heel vies en oud leek. Er zat schimmel in de koelkast en ook de handdoeken waren vies/gescheurd. Alle huisjes van het hotel waren bezet en een aantal anderen die wij spraken hadden ook hogere verwachtingen van het hotel.

Eenmaal op Gili Trawangan aangekomen waren we alle negatieve dingen van een dag eerder alweer vergeten. Wat een prachtig eiland en wat een prachtig hotel. We hebben, zoals we ons hadden voorgenomen, heerlijk genoten en lekker uit gerust.

Nu lijkt het misschien door het grote verhaal over Candidasa dat we geen goede tijd hebben gehad, maar dit is totaal niet het geval. Onze vakantie is hierdoor niet minder geweest. We willen jullie dit echter meegeven als tip. Wellicht is er in de buurt een beter hotel of kunnen jullie nagaan of er aan de bovenstaande punten inmiddels al wat word gedaan. Wij weten niet precies wat er betaald is voor dit hotel en ook niet of dit een juiste prijs/kwaliteit verhouding is. Is dit een goedkoop hotel geweest dan hadden wij niet echt reden tot klagen. Maar de foto’s op de website en de 4* banner aan de bovenkant van de site gaven een “luxe” uitstraling.

Even kort samen gevat: Ontzettend bedankt voor het regelen van onze waanzinnige vakantie. Wij zullen jullie zeker aanraden aan bekende en familie.

Met vriendelijke groet,

Brendan en Serena