Hallo Karolien,

We zijn alweer ruim een week thuis en genieten nu na van onze prachtige reis. Het was helemaal fantastisch! De start viel even niet mee, maar het personeel van de luchtvaartmaatschappij was heel behulpzaam en vriendelijk. We konden mee op de tweede vlucht daarna, en hoefden niets bij te betalen. Daar waren we erg blij mee. Een dagje minder in Sydney dus. Nog bedankt dat je het voor ons had doorgegeven aan het hotel. De tas met informatie van de lokale agent lag keurig klaar voor ons bij de receptie. Ons verblijf in Alice Springs en Sails in the Desert was fantastisch. De excursies zaten allemaal heel goed in elkaar. Gezellig met een hapje en een drankje wachten op de zonsondergang. En ‘s morgens vroeg de zonsopgang bij Uluru, prachtig! Kings Canyon was ook heel indrukwekkend. We hebben de Rimwalk gedaan. Ze starten ‘s morgens vroeg en vóór de ergste hitte is het klaar. Ja, en toen vlogen we door naar Cairns. De boottocht naar het Great Barrier Reef vonden wij een hoogtepunt. We hebben daar gesnorkeld en het was echt fantastisch. Vanaf de volgende dag kregen we de huurauto. We hebben genoten van het landschap waar we doorreden en onze logeeradressen Daintree Wilderness Lodge; we hebben hier een casowary (grote blauwe vogel) gezien, en Rose Gum Wilderness Retreat (heel veel lorikeets) waren heel bijzonder in een schitterende omgeving. Op weg van Airlee Beach naar Rockhampton hebben we nog een extra lus gereden naar Eungella NP. En hier zagen we van heel dichtbij een Platypus (vogelbekdier), wat een leuk beestje! Uiteraard hebben we nog meer dieren gezien, maar in een dierenpark. Wel dingo’s in het wild op Fraser Island, gekko’s, krokodillen in Daintree en een slang hoog in een boom op een boswandeling bij Noosa. Vlak bij Rockhampton hebben we ook een rondleiding in The Capricorn Caves gemaakt. Heel mooi en interessant. We waren heel erg tevreden over onze hotels, motels etc.  Fijn ook dat er meestal wel een ontbijtbuffet bij was. En ook fijn dat we een paar keer een appartement hadden met wasmachine en droger. Fraser Island en The Whitsundays waren allebei topdagen. En wat het weer betreft: bijna elke dag zon. Warm, dat wel, dus goed insmeren en hoed op. Maar heerlijk! De terugweg ging gelukkig zonder problemen. Voorlopig ben ik nog wel even zoet met het maken van een fotoalbum en reisverslag. Dat hoort allemaal bij de napret. Zo Karolien, je hebt nu een beetje een indruk hoe het is gegaan. Bedankt voor alles en wie weet gaan we nog wel een keer een verre reis maken.

Hartelijke groeten van Kees en Truus.