Rama Tours

Stand van zaken rondom het coronavirus

16 september 2020

Laatst bijgewerkt: 20 oktober 2020

Het coronavirus is nu al ruim een halfjaar een realiteit waar iedereen dagelijks wel wat van merkt: we houden afstand, wassen onze handen nog steeds stuk, werken zoveel mogelijk thuis, nodigen thuis minder mensen uit, dragen mondkapjes in het openbaar vervoer, en sinds kort ook in andere openbare ruimtes, gaan niet meer uit eten of naar de kroeg, enzovoort. Met de nieuwe, strengere maatregelen krijgen we hopelijk het virus weer snel onder controle. Ondanks dat de maatregelen minder streng zijn dan de lockdown van voor de zomer en er nu meer mag en kan, kunnen we ons wel heel goed voorstellen dat u nog de nodige vragen heeft over wat dit betekent voor uw reeds geboekte of verzette reis.

In dit nieuwsbericht zullen we proberen antwoord te geven op de meest gestelde vragen. We doen ons uiterste best om de informatie op deze pagina voortdurend te updaten en actueel te houden en volgen de situatie op de voet. We hebben daarom nauw contact met de ANVR, onze agenten ter plekke, de lokale autoriteiten en het ministerie van Buitenlandse Zaken. Heeft u naar aanleiding van dit bericht nog vragen of wilt u meer informatie, neem dan gerust per e-mail contact met ons op. Bent u vooral benieuwd wanneer er weer gereisd mag worden naar uw droombestemming? Dan kunt u zich in deze blog aanmelden om op de hoogte gehouden te worden van de laatste ontwikkelingen op uw bestemming.

De maatregel ‘werk zoveel mogelijk thuis’ is nog steeds van kracht en daarom werken meeste collega’s vanuit huis en is onze bezetting op kantoor geringer dan normaal. Telefonisch zijn we van maandag tot en met vrijdag gewoon bereikbaar van 10.00 tot 16.00 uur. Voorlopig zijn we tot en met 31 oktober op zaterdagen gesloten.

Ik vertrek deze winter. Kan de reis gewoon doorgaan?

Het ministerie van Buitenlandse Zaken raadt voorlopig aan om vakantiereizen buiten Europa uit te stellen tot een ander moment, met als gevolg dat reizen naar een verre bestemming er helaas nog niet in zit dit najaar. We hebben met al onze klanten die in het najaar zouden vertrekken contact gehad over de beste oplossing en in veel gevallen de reis kunnen verplaatsten naar een later tijdstip.

Niemand kan in de toekomst kijken, maar met de ontwikkeling van een mogelijk vaccin en/of medicijn en nieuwe inzichten in de behandelmethoden hopen we dat over een aantal maanden de situatie op onze bestemmingen weer langzaamaan terugkomt op het niveau van vóór de coronacrisis en het weer mogelijk is om op reis te gaan. Wel is het niet ondenkbaar dat, net als in Nederland, ook op die bestemmingen de nodige maatregelen van kracht blijven, zoals afstand houden en vaak handen wassen. Onze lokale partners en luchtvaartmaatschappijen doen er in ieder geval alles aan om een veilige reis en verblijf mogelijk te maken. Tot die tijd houden we de situatie nauwlettend in de gaten en nemen we, op volgorde van vertrekdatum, contact op met onze reizigers. Voorop staat dat we onze klanten de beste en veiligste oplossing willen bieden, natuurlijk ook met inachtneming van onze voorwaarden en belangen. Wij zijn daarbij afhankelijk van de flexibiliteit van de luchtvaartmaatschappijen, hotels en onze lokale partners. Indien u niet wilt reizen of wanneer het onverstandig is om de reis te laten plaatsvinden, zullen wij proberen de reis tegen geen of minimale kosten te verplaatsen. We hopen dat u begrijpt dat als u pas in de winter vertrekt, het op dit moment nog te vroeg is om daar nu al een verregaande beslissing over te nemen. Op dit moment dienen we voorrang te geven aan reizigers die binnen een aantal weken vertrekken.

Wilt u uw reis, voor later dit jaar of volgend jaar, nu toch al annuleren, dan gelden onze gebruikelijke voorwaarden. In sommige gevallen dekt een (all-risk) annuleringsverzekering deze kosten, mits die verzekering vóór de uitbraak van het coronavirus al afgesloten was.

Ik wil een reis boeken voor volgend jaar, wat is jullie advies?

Dat is natuurlijk uw persoonlijke keuze en iedereen staat daar anders in. Wij begrijpen uw eventuele twijfels. We hebben goede hoop dat reizen volgend jaar weer zorgeloos kan. Zowel wij, onze lokale partners en de luchtvaartmaatschappijen, zullen er, als het zover is, alles aan doen om te zorgen dat u kunt genieten van een onbezorgde en onvergetelijke reis!

Ook bieden we een flexibele omboekgarantie aan; mocht de reis de u geboekt heeft tegen de tijd dat u vertrekt nog niet uitgevoerd kunnen worden zoals gepland omdat er bijvoorbeeld inreisbeperkingen gelden of de code oranje (weer) van kracht is, dan kunnen we de reis omboeken naar eventueel een andere bestemming of naar een latere vertrekdatum. Uw aanbetaling blijft dan staan voor de nieuw geboekte reis en met de nieuwe reisbevestiging die u ontvangt, valt uw reis ook weer onder de garantie van de SGR. We zijn bij het omboeken van een reis wel afhankelijk van de flexibiliteit van luchtvaartmaatschappijen, hotels en onze lokale partners, maar zullen dat vooraf zo goed mogelijk ook met hen afstemmen.

Daarnaast zijn wij een financieel gezond bedrijf dat aangesloten is bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Deze instanties geven u de meeste garantie en zekerheid voor zowel de kwaliteit van uw reis, maar ook uw reisgeld.

Mocht u twijfelen om op reis te gaan, neem dan contact met ons op! Rekening houdend met de bestemming en de periode waarin u gaat reizen, overleggen we dan samen hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. U kunt ons telefonisch bereiken op 020 – 6734773 en per e-mail op: info@ramatours.nl

Volg ons op:

Rama Tours Nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven van de laatste
weetjes? Meld u dan nu aan!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.