Rama Tours

Stand van zaken rondom het coronavirus

15 januari 2021

Laatst bijgewerkt: 19 juli 2021

Het coronavirus is nu al bijna anderhalf jaar een realiteit waar iedereen nog dagelijks wel wat van merkt. Inmiddels is er weer veel versoepeld en kan er steeds meer, maar we houden nog wel afstand, blijven goed onze handen wassen, nodigen thuis minder mensen uit en dragen mondkapjes in o.a. het openbaar vervoer. Met de vaccinatiecampagne die nu flink op stoom is, krijgen we hopelijk het virus voor goed onder controle.

In dit nieuwsbericht zullen we proberen antwoord te geven op de meest gestelde vragen. We doen ons uiterste best om de informatie op deze pagina voortdurend te updaten en actueel te houden en volgen de situatie op de voet. We hebben daarom nauw contact met de ANVR, onze agenten ter plekke, de lokale autoriteiten en het ministerie van Buitenlandse Zaken. Heeft u naar aanleiding van dit bericht nog vragen of wilt u meer informatie, neem dan gerust per e-mail contact met ons op. Bent u vooral benieuwd wanneer er weer gereisd mag worden naar uw droombestemming? Dan kunt u zich in deze blog aanmelden om op de hoogte gehouden te worden van de laatste ontwikkelingen op uw bestemming.

We werken nog deels vanuit huis maar zijn steeds vaker op kantoor te vinden. U bent hier ook van harte welkom, echter dient u van tevoren wel telefonisch een afspraak te maken. Telefonisch zijn we van maandag tot en met vrijdag gewoon bereikbaar van 10.00 tot 16.00 uur.

Ik vertrek nog dit jaar. Kan de reis gewoon doorgaan?

Inmiddels krijgen steeds meer landen kleurcode geel of groen, hetgeen betekent dat er behalve noodzakelijke reizen ook vakantiereizen naar deze bestemmingen mogelijk zijn. We hopen dat dat in de komende maanden ook steeds meer voor de Aziatische bestemmingen gaat gelden. Dat het ministerie van Buitenlandse Zaken deze adviezen geeft, wil overigens niet zeggen dat het desbetreffende land ook daadwerkelijk zonder restricties open is voor toeristen. Zo is binnen onze bestemmingen Thailand inmiddels geel, maar geldt er vooralsnog een quarantaineplicht bij aankomst en is dit voor veel reizigers logischerwijs een reden om niet te gaan. Situaties veranderen echter snel en de regeringen van de landen in Azië zijn continu bezig om heropeningsplannen te maken voor de toeristische industrie, die in veel gevallen van groot belang is voor de economie. Wel is het goed denkbaar dat, net als in Nederland, ook op die bestemmingen de nodige maatregelen van kracht blijven, zoals afstand houden, vaak handen wassen en het dragen van een mondkapje in binnenruimtes.

Onze lokale partners en luchtvaartmaatschappijen doen er in ieder geval alles aan om een veilige reis en verblijf in deze uitdagende tijden mogelijk te maken. Tot die tijd houden we de situatie nauwlettend in de gaten en nemen we, op volgorde van vertrekdatum, contact op met onze reizigers. Voorop staat dat we onze klanten de beste en veiligste oplossing willen bieden, natuurlijk ook met inachtneming van onze voorwaarden en belangen. Wij zijn daarbij afhankelijk van de flexibiliteit van de luchtvaartmaatschappijen, hotels en onze lokale partners. Indien u niet wilt reizen of wanneer het onverstandig is om de reis te laten plaatsvinden, zullen wij proberen de reis tegen geen of minimale kosten te verplaatsen. We hopen dat u begrijpt dat als u pas in het najaar vertrekt, het op dit moment nog te vroeg is om daar nu al een verregaande beslissing over te nemen.

Wilt u uw reis voor dit jaar nu toch al annuleren, dan gelden onze gebruikelijke voorwaarden. In sommige gevallen dekt een (all-risk) annuleringsverzekering deze kosten, mits die verzekering vóór de uitbraak van het coronavirus al afgesloten was.

Ik wil een reis boeken voor later in het jaar of volgend jaar, wat is jullie advies?

Dat is natuurlijk uw persoonlijke keuze en iedereen staat daar anders in. Wij begrijpen uw eventuele twijfels. We hebben er echter vertrouwen in dat reizen later in het jaar en volgend jaar weer zorgeloos kan. Zowel wij, onze lokale partners en de luchtvaartmaatschappijen, zullen er, als het zover is, alles aan doen om te zorgen dat u kunt genieten van een onbezorgde en onvergetelijke reis!

Ook bieden we een flexibele omboekgarantie aan; mocht de reis de u geboekt heeft tegen de tijd dat u vertrekt nog niet uitgevoerd kunnen worden zoals gepland omdat er bijvoorbeeld inreisbeperkingen gelden of de code oranje (weer) van kracht is, dan kunnen we de reis omboeken naar eventueel een andere bestemming of naar een latere vertrekdatum. Uw aanbetaling blijft dan staan voor de nieuw geboekte reis en met de nieuwe reisbevestiging die u ontvangt, valt uw reis ook weer onder de garantie van de SGR. We zijn bij het omboeken van een reis wel afhankelijk van de flexibiliteit van luchtvaartmaatschappijen, hotels en onze lokale partners, maar zullen dat vooraf zo goed mogelijk ook met hen afstemmen.

Daarnaast zijn wij een financieel gezond bedrijf dat aangesloten is bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Deze instanties geven u de meeste garantie en zekerheid voor zowel de kwaliteit van uw reis, maar ook uw reisgeld.

Mocht u twijfelen om op reis te gaan, neem dan contact met ons op! Rekening houdend met de bestemming en de periode waarin u gaat reizen, overleggen we dan samen hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. U kunt ons telefonisch bereiken op 020 – 6734773 en per e-mail op: info@ramatours.nl

Volg ons op:

Rama Tours Nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven van de laatste
weetjes? Meld u dan nu aan!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.